17:40 Підсумки конкурсу «Українська революція: 100 років надії і боротьби» | |
Підсумки проведення І туру конкурсу
краєзнавчо-дослідницьких робіт у рамках Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби» Чернівецьким обласним центром туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді з 10 грудня 2021 року по 29 січня 2022 року проведено І тур конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт у рамках Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби». До участі у конкурсі подано 11 краєзнавчо-дослідницьких робіт, які за змістовними напрямами розподілені наступним чином: – «Українська революція – доба національного державотворення» – 5 робіт; – «Український національний визвольний рух 1930-х років, періоду Другої світової війни та у повоєнні роки» – 1 робота; – «Дисидентський рух опору комуністичному тоталітарному режимові» –2 роботи; – «Українська державність: від Революції на граніті до Революції Гідності» – 3 роботи. Журі І туру Конкурсу визнано переможцями авторів 4 краєзнавчо-дослідницьких робіт, що посіли І місце у відповідних номінаціях: 1. Тематичний напрям «Українська революція – доба національного державотворення» - Яковець Альбіна, учениця Філії «Малинецький ЗЗСО І-ІІ ст.-ЗДО» ОЗО «Клішковецький ЗЗСО І-ІІІ ст.» Клішковецької сільської ради, за роботу «Крути. Вони загинули за Україну», керівник Яковець Григорій Васильович. 2. Тематичний напрям «Український національно-визвольний рух 1930-х років, періоду Другої світової війни та у повоєнні роки» - Лазарчук Марія, учениця Кадубовецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. Хрещатинська філія І-ІІ ступенів Кадубовецької сільської ради, за роботу «УПА в історії села Хрещатик», керівник - Бортник Галина Василівна. 3. Тематичний напрям «Дисидентський рух опору комуністичному тоталітарному режимові» - Аузяк Софія, учениця Кулішівської гімназії-філії ОЗ «Михалківський ліцей» Сокирянської міської ради, за роботу «Дисидентський рух в Україні в 60-80 роки ХХ ст.», керівник - Харабара Галина Іванівна. 4. Тематичний напрям «Українська державність: від Революції на граніті до Революції Гідності» - Руснак Ольга, учениця ОЗО - Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради, за роботу «Шукаймо героїв серед нас!», керівник - Чорноброва Орися Анатоліївна. Організатори та журі І туру Конкурсу відзначають, що зазначені роботи, вирізнялися глибиною розкриття обраної теми, практичною значущістю, вдалим поєднанням текстового опису та зібраного архівного матеріалу, копій документів, фотографій, що підтверджують пошуковий характер дослідження. У роботах напряму «Українська революція – доба національного державотворення» учасники висвітлили роль видатних українських діячів, славних синів України, які у важкий час боролись за її незалежність: Михайла Грушевського, Павла Скоропадського, Дмитра Вітовського; провели аналіз історіографічних джерел присвячених ідеології та практиці політики «українізації»; розкрили суть та причини трагедії під Крутами, оцінили подвиг юних героїв – патріотів рідної української землі. У роботах напряму «Український національний визвольний рух 1930-х років, періоду Другої світової війни та у повоєнні роки» учасники краєзнавчої акції писали історію своїх населених пунктів періоду Другої світової війни з допомогою пам’яті людської, скільки з кожним днем носіїв цієї пам’яті все менше і менше… У роботах напряму «Дисидентський рух опору комуністичному тоталітарному режимові» проаналізовано особливості функціонування дисидентства, Народного Руху України та діяльності Української Гельсінської Групи; визначено методи і форми діяльності дисидентів; досліджено роль української діаспори у захисті поборників прав людини та незалежності України. У роботах напряму «Українська державність: від Революції на граніті до Революції Гідності» розкрито узагальнюючу картину причин, суті та наслідків революцій в Україні, систематизовано результати історико-краєзнавчих досліджень для відтворення загальної картини історичних подій 1990-х, 2004 та 2013-2014 років. Організатори І туру Конкурсу висловлюють побажання до учасників: – при аналізі та викладенні зібраного матеріалу необхідно дотримуватися тематично-хронологічної послідовності; – у краєзнавчо-дослідницькій роботі висновки повинні відповідати меті та завданням дослідження; – важливо демонструвати прикладну цінність дослідженого матеріалу. Загалом проведення Конкурсу у Чернівецькій області, засвідчує практичну значущість зібраних юними краєзнавцями і педагогами матеріалів для збереження історичної пам’яті українського народу, патріотичного виховання дітей та молоді, формування активної громадянської позиції підростаючого покоління українців. Методист відділу краєзнавства та національно- патріотичного виховання Чернівецького ОЦНПВТКЕУМ Наталія КОВАЛЬ | |
|
Всього коментарів: 0 | |